Učebnice matematiky - recenze

Asi to znáte. Celý rok počítáte příklady z knížky, kterou má jen pan profesor. Pak přijde čtvrtletní písemka a vy se usilovně snažíte zjistit, jak vlastně bylo to zadání. Pokud právě sháníte učebnici matematiky, pak vám tento článek přijde určitě vhod. Uvádím zde několik "matematických bestsellerů", které by ve Vaší knihovně určitě neměly chybět. U každé knihy najdete kromě základních údajů také seznam kapitol, které jsou velmi podrobně rozpracovány a kvůli kterým stojí za to si danou publikaci koupit. Samozřejmě si neodpustím ani osobní poznámku ke každé učebnici.

Sbírka úloh z matematiky pro obchodní akademie a střední odborné školy
Jaroslav Klodner, ISBN nemá

• Lineární rovnice
  • Soustavy lineárních rovnic
Pokud si potřebujete natrénovat počítání jednoduchých rovnic, nerovnic a jejich soustav, pak Vám tato učebnice přijde jistě vhod.

Matematika příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy
Jindra Petáková, ISBN 80-7196-099-3

• Analytická geometrie
  • Kombinatorika
  • Řezy
  • Goniometrické rovnice
Je to výborná sbírka příkladů. Najdete tam úlohy stupňované od nejjednodušších k nejtěžším. Kdyby dávala větší prostor lineárním rovnicím, soustavám lineárních rovnic a kvadratickým rovnicím, byla by to ideální sbírka příkladů nahrazující všechny středoškolské učebnice matematiky.

Řešené maturitní úlohy z matematiky
Ivan Bušek, ISBN 80-7196-140-X
Kniha má 600 stran a najdete tam řešené příklady ze všech kapitol středoškolské matematiky. Výborná kniha pro přípravu na maturitu.

Matematické, fyzikální a chemické tabulky
Jiří Mikulčák a kolektiv, ISBN 80-85849-84-4
Tato knížka v sobě obsahuje všechny vzorce, se kterými se žáci na střední škole mohou setkat, ať už je to matematika, fyzika nebo chemie. Pokud ji už doma máte, prolistujte ji a budete se divit, kolik informací v ní najdete. Tabulka hodnot pro goniometrické funkce a logaritmy začíná být už trochu archaismem. Uvidíme zda-li vydrží i v dalších vydáních. :-)

Matematika pro gymnázia - Analytická geometrie
Milan Kočandrle, Leo Boček, ISBN 80-7196-163-9
Hlavní přednost této knihy je v tom, že jako jedna z mála učebnic matematiky se zabývá analytickou geometrií kuželoseček, na konci knihy navíc najdete souhrn všech vzorců pro kuželosečky, což může být zvláště užitečné před čtvrtletní písemnou prací. Další přednost této knihy je, že je malá, lehká a levná. Podobně jako další učebnice z řady Matematika pro gymnázia je i tato psána horkou jehlou. Můžeme jen doufat, že se v příštích vydáních dočkáme zlepšení.

Online konzultace Aristoteles.Cz Matematika Chemie